Zvyšování zisků, optimalizace investice, vyhodnocování, přesné měření, pochopení chování zákazníků na webu.
Obsah webové analytiky: Co je to? | Využití | Co sleduje? | Nástroje
Obsah Google Analytics: Obecně | Metriky | Dimenze | Integrace | Vyhodnocování
Webová analytika pomáhá přesně měřit data, vyhodnocovat kampaně, optimalizovat investice a pochopit chování návštěvníků na webu.
Díky datům z webové analytiky lze:
Metriky v Google Analytics v částech akvizice a obsah:
Vyhodnocování efektivity patří v online marketingu (zejména výkonnostním) mezi základní parametry úspěchu. Hodnotí se řada metrik, mezi nejznámější patří:
Tyto data pomáhají k rozložení investic do jednotlivých kanálů a kampaní pro maximalizaci objednávek nebo jejich hodnoty. Zatímco hodnocení viditelnosti a návštěvnosti je poměrně snadné, přiřazování zásluh na konverzích a jejich hodnotě je složitější.
Zákazník často nenakoupí poprvé. Nejprve se s produktem seznámí a navštíví web aniž by nakoupil a až poté přijde a nakoupí. Každý z kanálů v nákupní cestě může mít (rozdílně velkou) zásluhu. Ve standartním vyhodnocení by dostal zásluhu pouze poslední kanál a kampaň, které návštěvníka přivedly před nákupem, ovšem bez prvotní kampaně by zákazník vůbec o webu neveděl. Toto řeší atribuce.
Atribuce přesněji atribuční modely slouží k vyhodnocení a rozdělení zásluh za konverzi (objednávku a její hodnotu) mezi všechny kanály, které na tom mají zásluhu. Existuje více variant atribučních modelů. Více o vyhodnocování v jednotlivých nástrojích, atribučních modelech a problematice atribucí ve webové analytice na straně atribuce.
Získejte e-book zdarma
Ivo Pačinek