Efektivní forma cílení reklamy na dřívější návštěvníky webu.
Pod názvem remarketing se skrývá způsob cílení PPC reklamy, přičemž reklamy se zobrazují uživatelům, již už webovou stránku v minulosti navštívili. Cílem remarketingu je připomenout těmto uživatelům, že si například něco vložili do košíku, ale nedokončili nákup, anebo že si prohlíželi konkrétní produkty. Remarketing je velice populární, neboť obecně platí, že má větší účinnost než běžná PPC reklama. Remarketing lze tedy využít v reklamních sítích Skliku, Google Ads a Facebooku.
Co se týče ceny, ta se odvíjí od ceny PPC reklamy za proklik, tudíž není možné jednoznačně říct, na kolik takový remarketing vyjde. Záleží na tom, co se propaguje.
Pojem remarketing používá Google v reklamním systému Google Ads a retargeting zase Seznam v Skliku a Facebook ve svém reklamním nástroji pro reklamy na Facebooku. Ve výsledku však obě varianty fungují na stejném principu.
Google a Seznam umožňují vytvářet v rámci remarketingu (retargetingu) grafické reklamy v obsahové síti v mnoha formátech. Celkem se nabízí až osmnáct formátů statických obrázků v Google Ads a jedenáct v Skliku. Podporovanými typy souborů jsou JPEG, JPG, PNG a GIF, přičemž jejich velikost by neměla přesahovat 150 kB.
Nejčastěji používané velikosti v Google Ads:Méně často se lze setkat také s cílením nativní reklamy v remarketingu.
Poslední otázkou ještě je, co je dynamický remarketing? Dynamický remarketing je v efektivitě a cílení o úroveň výš než klasický remarketing, neboť zobrazuje uživatelům, kteří navštívili webovou stránku, konkrétní produkty, jež si prohlíželi nebo přidali do košíku.
Remarketing funguje na základě kódu vloženého do webové stránky (napřímo nebo prostřednictvím Google Tag Manageru). Tento remarketingový kód si musíte vygenerovat v každém reklamním systému zvlášť a poté jej vložit na web. Návod jak na to v jednotlivých reklamních systémech:
Získejte e-book zdarma
Ivo Pačinek