Reklama na YouTube
YouTube je celosvětově největší internetový server s videi patřící do skupiny Google. Nejspíš právě proto je reklama na YouTube nejznámější formou video reklamy online.
Video reklama online je výborný nástroj na budování povědomí o značce. Může se úspěšně zobrazovat před videi na YouTube, které si uživatel chce přehrát. Na YouTube je možnost inzerovat také prostřednictvím displejové reklamy - bannery a responzivní reklama.
Reklama na YouTube je vhodná při kombinaci s televizní reklamou. Díky vyšší možnosti cílení a menší ceně se používá i samostatně.
Ukázka video reklamy na YouTube:
Přednosti reklamy na YouTube
-
Snadná dostupnost - narozdíl od běžné televizní reklamy, na kterou jsou potřeba velké rozpočty, video reklamu online na YouTube si lze dovolit i s menšími rozpočty.
-
Přesné cílení na cílovou skupinu podle pohlaví, zájmů, věku, geografie nebo návštěvy a chování na webu zadavatele.
-
Přesné a detailní statistiky - dostupná a relevantní data k tomu, kde a jak se reklama přehrála. V systémech pak lze vyloučit neefektivní a naopak boostovat efektivní.
-
Vysoce flexibilní - rychle se spustí, upraví, pozastaví nebo zastaví.
-
Není vyprodaná - aukční systém je otevřený, záleží na nastavené ceně za proklik a relevanci reklamy. Zadavatel ovlivní zda, a jak dobře se zobrazí.
Jak využít online video reklamy?
Primárně:
-
Budování značky a povědomí o značce.
-
Budování vztahu se zákazníky.
-
Reklamní kampaň.
Sekundárně:
-
Akvizice - Přivést návštěvníky na web.
-
Prodeje.
Formáty na YouTube
-
Delší přeskočitelné videoreklamy - reklamní videa se zobrazují před přehráním požadovaného videa. Mohou být delší např. 30 vteřin a více, videa jsou pro uživatele přeskočitelná po 5 vteřinách. YouTube TrueView in-stream.
-
Nepřeskočiltené videoreklamy - reklamní videa se zobrazují před přehráním požadovaného videa. Jsou v délce 6 vteřin (bumper in-stream) nebo nejvýše 15 vteřin (nepřeskočitelné reklamy in-stream) a tyto reklamy nelze přeskočit.
-
Reklamy propagující video - reklamy na videa se zobrazují uživatelům, když vyhledávají obsah a propají přehrání vybraného videa. Kombinuje vlastnosti reklamy v obsahové síti s videoreklamou.
-
Bannerová reklama na YouTube - pomocí bannerů nebo responzivní reklam. Typem reklamny se jedná PPC reklamu v obsahové síti.
Cena reklamy na YouTube
Cena reklamy na YouTube není fixní, ale nakupuje se aukčním způsobem prostřednictvím systému Google Ads, kde si nastavíte cenu podle vybraného typu videoreklamy:
- za zobrazení videoreklamy - používá se u kratších nepřeskočitelných spotů - cena za 1 zobrazení videoreklamy orientačně začíná na 0,1 Kč.
Od digitální agentur uslyšíte cenu za CPM, což znamená za 1000 zobrazení, takže cena vychází na 100 Kč za CPM.
- za zhlédnutí videoreklamy - používá se u delších přeskočitelných spotů (platí se až při dokoukání spotu pokud je kratší než 30 vteřin, za zhlédnutí prvních 30 vteřin nebo za interakci s videem) - cena za 1 zhlédnutí videoreklamy orientačně začíná na 0,21 Kč.
Od digitální agentur uslyšíte nákup za CPV (což znamená 1 zhlédnutí, takže cena je 0,21 Kč za CPV.
Kolik stojí reklama na YouTube pro konkrétní kampaň a spot nelze generalizovat, protože záleží na zvoleném typu spotu, cílové skupině a aktuální poptávce o tento reklamní prostor od ostatních inzerentů.
Toto jsou mediální náklady. Počítejte také s agenturními náklady - náklady na specialistu nebo agenturu za správu systému placené reklamy na YouTube.
Reklama na YouTube a brandlift
Brandlift je nástroj od YouTube (respektive od Google), který umožňuje zjistit povědomí o značcce, preference nebo nákupní chování. Pomáhá tak zadavetelům reklamy sledovat vliv YouTube kampaní.
Informace o inzerci na dalších možnostech video reklamy jsou popsány na straně video reklama online.