Reklama na internetu je nezbytná pro každého, kdo chce být v obrovském online světě vidět. Počítá se mezi nejdůležitější aktivity online marketingu a využívají ji snad všechny firmy, které mají svůj web. Nutno ovšem podotknout, že ne každá reklama přináší kýžené výsledky. Aby byla úspěšná, musí se o ni starat odborník, který ví, co dělá.
Jelikož má spoustu výhod:
Z nejčastěji používaných jmenujme:
Z těchto různých forem plynou i formáty reklamy. Kdo chce inzerovat na internetu, ten bude potřebovat bannery, videospoty, texty pro reklamu ve vyhledávání. Cizí by neměly být ani pojmy nativní reklama (reklama, která nechce rušit zážitek návštěvníka), remarketing (reklama cílená na dřívější návštěvníky webu) a responzivní reklama (zobrazuje se správně na všech zařízeních).
Cena reklamy na internetu je různá. Časté platební modely jsou za prokliky, za zobrazení, za splnění akce. Setkat se lze také s fixní částkou. Cena se odvíjí od více faktorů (click rate reklamy, definovaná cílová skupina apod., web zobrazení).
Před zadáním reklamy do jednoho z reklamních kanálů online marketingu popsaný výše je vhodné zvážit cíle a možnosti jednotlivých kanálů a podle toho zvolit optimální mix pro reklamu na internetu. S tím pomohou expertin na online marketing nebo digitální agentury.
Získejte e-book zdarma
Ivo Pačinek