Reklama na Facebooku
Placená reklama na Facebooku jsou reklamní příspěvky, které dovedou být velmi přesně cílené podle toho co ví sociální síť o uživatelích a také poměrně levné za proklik nebo zobrazení.
Ukázka:
Přednosti reklamy na Facebooku
-
Velmi přesné cílení - Facebook má podrobná data o uživatelích a podle těchto dat lze velmi podrobně cílit reklamy.
-
Uživatelé podobní zákazníkům - Facebook na základě dat dovede najít uživatele, kteří mají podobné charakteristiky jako současní zákazníci, návštěvníci, členové nebo fanoušci zadavetele reklamy.
-
Nízká cena - cena za proklik nebo zobrazení je na Facebooku nízká.
-
Snadné testování - snadno lze spustit několik variant reklamy a testovat, která je výkonnější.
-
Vysoce flexibilní - rychle se spustí, upraví, pozastaví nebo zastaví.
-
Není vyprodaná - aukční systém je otevřený, záleží na nastavené ceně za proklik a relevanci reklamy. Zadavatel ovlivní zda, a jak dobře se zobrazí.
-
Dostupné statistiky - dodává dostupné a relevantní data k tomu, kde a jak se reklama zobrazila. V reklamním systému Facebooku lze upravovat charakteristiky nabídky.
Jak využít reklamu na Facebooku
-
Prodeje - zvyšování tržeb a počtu objednávek - zejména u e-shopů.
-
Získané poptávky - zvyšování počtu doručení poptávek - u firemních a lead generation (poptávkové) weby.
-
Akvizice - přivést na návštěvníky na web - získání návštěvníků, kteří jsou potencionální zákazníci. Pro firemní a lead generation weby.
-
Zásah - získat zásah reklamou u cílové skupiny - zasáhnout cílovou skupinu reklamou.
-
Připomenout značku nebo prohlížené produkty dřívějším návštěvníkům.
-
Zvýšení počtu fanoušků stránky.
Formáty reklamy
-
Bannerová reklama s obrázkem nebo fotkou.
-
Dynamická reklama - reklama s dynamicky generovanými produkty, které se natahují přímo z eshopu prostřednictvím XML feedu. Tento typ reklamy se používá pro retargeting, tedy cílení reklamou na ty uživatele, kteří již e-shop inzerenta navštívili.
-
Rotující reklama - jedna reklama obsahující až deset obrázků nebo videí.
-
Sbírka s produkty - reklama obsahuje také produkty z katalogu zadavatele.
-
Slideshow reklama - reklama s prezentací, která se pohodlně zobrazí i uživatelů s pomalejším připojením k internetu.
-
Messenger reklama - reklama v aplikaci Messenger od Facebooku.
-
Video - video reklama online je další možnost reklamy na Facebooku. U video reklamy se obvykle neplatí za kliknutí, ale za zhlédnutí.
Možnosti cílení
- Demografie - věk, pohlaví, rodinný stav, vzdělání, práce.
- Lokalita - podle toho kde žijí a také kde se aktuálně nacházejí.
- Zájmy
- Chování
- Pohyb na webu - podle pohybu uživatelů na webu zadavatele a tak lze cíli například na nedokončené objednávky nebo podle prohlížených produktů. Kampaně pro toto cílení se nazývají remarketingové.
- Fanoušci na stránky
- Lookalikes - podobní uživatelé - uživatelé, kteří mají podobné charakteristiky jako jsou zákazníci zadavatele, návštěvníci jeho webu, fanoušci stránky.
Cena reklamy na Facebooku
Reklama na Facebooku se platí formou platby za:
- proklik
- zobrazení
- unikátní zobrazení
Cena přitom není pevně daná, ale nakupuje se aukční způsobem stejně jako u PPC.
Kromě nákladů na média je potřeba počítat s náklady na správu reklamy na Facebooku, pakliže si ji nebudete spravovat sami.
Nástroj - Facebook správce reklam
Facebook správce reklam je nástroj, kde spravují specialisté reklamy na Facebook. Nástroje je dostupný z adresy facebook.com/adsmanager
Faktura za facebook reklamu
Doklady za reklamu na Facebooku najdete ve svém účtu ve správci reklam. Přikládám návod:
- Otevřete si Správce reklam na Facebooku.
- V levém horní rohu najdete tlačítko Nástroje firmy (symbol tabulky).
- V nabídce Nastrojů firmy vyberte stranu Vyúčtování.
- Uvidíte stranu vyúčtování s přehledem transakcí.
- Nad tabulkou transakcí můžete zvolit požadované období.
- Vpravo od pole pro volbu období najdete tlačítko Stáhnout všechny faktury, které můžete použít pro stažení faktur.
Alternativy
Organické příspěvky na Facebooku - Jedná se o příspěvky vkládané na stránku zadavatele, které nejsou podpořené reklamou. Jejich dosah mezi uživatele je ovlivněný těmito faktory - oblíbenost stránky a příspěvků zadavatele, interakce na daný příspěvek, zájmy uživatele a další. Vzhledem k tomu, že obsah na Facebooku roste a Facebook se snaží doručovat svým uživatelům ty nejzajímavější příspěvky, což vede k menšímu dosahu organických nepromovaných příspěvků. Dosah organických příspěvků lze podpořit zvyšováním atraktivity příspěvků, což pomůže při vyhodnocování atraktivity algoritmem, zda organický příspěvek zobrazit.
PPC reklama v obsahové síti - V obsahové síti PPC reklamy (Google Ads a Sklik) lze zasáhnout cílovou skupinu bannery a responzivní reklamou, takže zálěží na vybrané cílové skupině a účelu reklamní kampaně. V některých případech lze využít obě reklamy nebo vybrat tu efektivnější.
Informace o inzerci na dalších sociálních sítích jsou popsány na straně reklama na sociálních sítích.