Co to je online marketing?
Online marketing nebo také internetový marketing zahrnuje všechny marketingové aktivity, které lze dělat na internetu.
Jak využít online marketing?
Data ukazují, že samotný web nebo e-shop nestačí. Je to stejné jako si pronajmout kancelář za městem. Stejně jako do kanceláře za městem je potřeba dostat potenciální návštěvníky. Na web je potřeba dostat návštěvníky. S tím pomůže online marketing, jehož cílem může být:
-
Branding - vyšší povědomí o značce - být vidět a zasáhnout cílovou skupinu reklamou a tím podporovat značku a zvyšovat povědomí o značce.
-
Akvizice - více návštěvníků - získávat návštěvníky pro webové stránky z placený kanálů, organických výsledků vyhledávání a sociálních sítí.
-
Prodeje - vyšší počet objednávek nebo leadů - získavat tržby, objednávky nebo poptávky a maximalizovat jejich množství nebo optimalizovat cenu za jejich získání (při plné kapacitě).
-
Vztah a lojalitu zákazníků - navázat a budovat vztah se zákazníky.
Kanály online marketingu
-
PPC reklama - Reklama na internetu, u níž se platí pouze tehdy pokud uživatel na reklamu klikne.
-
Reklama ve vyhledávání - Reklama ve výsledcích vyhledávání ve vyhledávačích (Google a Seznam).
-
Produkty ve vyhledávání - Opět reklama ve vyhledávačích při vyhledávání názvů produktů.
-
Reklama v obsahové síti - Reklama, která se zobrazuje při procházení webových stránek. Reklama může být bannerová, textová, responzivní nebo nativní.
-
SEO - Optimalizace webu pro dosažení co nejlepších výsledků v přirozených (neplacených) výsledcích vyhledávání ve vyhledávačích.
-
Srovnávače cen a zboží - Katalogy s produkty a jejich cenami u jednotlivých prodejců - Heuréka, Zboží.cz, Glami.
-
E-mailing a newslettery - Veškerá komunikace k zákazníkům nebo odběratelům prostřednictvím e-mailů - newslettery, transkační e-maily atd.
-
Videoreklama online - Reklama se spoty na internetu s řadou předností oproti televizní reklamě.
-
Reklama na sociálních sítích - Reklama, která se zobrazuje na sociálních sítích. U nás zejména na Facebooku.
-
RTB - Obdoba PPC v obsahové síti, která má určité výhody a nevýhody ve srovnání s PPC.
-
Affiliate - Reklama, kdy se platí až za uskutečněnou objednávku nebo poptávku (obykle procentem nebo fixní částkou).
Zaměření online marketingu
Zaměření online marketingu se dělí na 2 základní skupiny: