Můj příběh
Od správy online kanálů přes vybudování e-shopu z nuly do milionů až k online marketingu pro špičky ve svém oboru.
Jsem konzultant online marketingu a umožňuji využít znalosti a 15 let zkušeností v online marketingu. Poskytuju služby v online marketingu: externí řízení online marketingu, audit, konzultace, správu PPC reklamy, srovnávačů zboží a reklamy na YouTube.
Mám na starost výkonnostní marketing e-shopu Sportega (dříve Sportobchod.cz):
- e-shop se sportovními potřebami pro hokej, tenis, kolo, běh a další sporty,
- působíme na 11 trzích: Česko, Německo, Rakousko, Švýcarsko, Slovensko, Polsko, Maďarsko, Francie, Itálie, Belgie a Nizozemí,
- máme nakročeno k první miliardě - více na Forbes.cz,
- expandujeme na západ - více na CzechCrunch.cz.
- vybudovali jsme interní tým, převzali správu kanálů výkonnostního marketingu, které dále rozvíjíme,
- připravujeme se na vstup do dalších zemích.
Jak hodnotí spolumajitel Sportega spolupráci?
Ivo je profík, se kterým je radost spolupracovat. Před cca rokem přebral od agentury komplet performance marketing Sportega ve všech zemích, kde působíme. Rychle se zorientoval a kromě denní správy začal celou oblast velmi rychle posouvat. Efektivně přistupuje ke správě kanálů, doručení návratnosti investic a jejich vyhodnocení.
Oceňuji, že je týmový hráč orientovaný na priority, výsledky a k práci přistupuje velmi pečlivě a odpovědně. Má super tah na branku.
Ivo, je hodně přemýšlivý, rád má ve věcech do puntíku jasno. I když jste mírně netrpěliví, jako třeba já :), vyplatí se tuto vlastnost lehce potlačit. Budete v rámci spolupráce nad míru odměněni.
Josef Mech, spolumajitel Sportega s.r.o. & business partner eRockets a.s.
Mám 5 letou zkušenosti řízení online marketing ve společnosti BAŤA pro Česko a Slovensko.
Na zlínsku je Baťa lovebrand s příběhem. Příležitost podílet se na byznysu a rozvíjet byznys, který v roce 1894 začal Tomáš Baťa je neodolatelná. Byla pro mne velká čest, když jsem se potkal s pravnuky Tomáše Bati.
Poznal jsem prostředí fungování online marketingu pro e-shop s obrovským obraty, věrnostním programem, specifika fashion e-commerce.
Postupně jsme zavedli optimalizace a zlepšení online marketingu v rovině performance a brandu.
Výsledky:
zdvojnásobil (204 %) jsem návratnost investic do online marketingu společnosti BAŤA v České republice,
ztrojnásobil (314 %) jsem návratnost investic do online marketingu společnosti BAŤA na Slovensku,
152 % nárůst tržeb v Česku,
185 % nárůst tržeb na Slovensku,
online brandové kampaně se zásahem v milionech u cílové skupiny prostřednictvím digitálu - videoreklamy, displejové reklamy a na sociálních sítích.
Výsledky, které uvádím jsou za období před rokem 2020, tedy transparentně bez ovlivnění pandemií, která e-shopy zvýhodnila.
Napsal jsem e-book Základy online marketingu
- psaný srozumitelně pro začátečníky a offline markeťáky,
- cílem je pomoci se zorientovat v online marketingu,
- 12 kapitol a 81 stran,
- můžete ho získat zdarma po přihlášení k newsletteru.
Píšu články na DigiNews.cz.
- články o online marketingu a e-commerce,
- návod na to jak najít přehledy v Google Analytics 4.
Vytvořil jsem jednoduchý nástroj pro vygenerování UTM adresy UTM generátor .cz.
- pomůže pro přehledné vyhodnocování v rámci webové analytiky,
- správně použité UTM parametry se přenesou do Google Analytics.
Chtěl jsem vybudovat projekt, kde uplatním zkušenosti získané v onlinu z předchozích let.
Naskytla se mi příležitost vybudovat e-commerce pro velkoobchod drogerie ve Zlíně - NOVAK´S International s.r.o. Firma již měla e-shop, ale nedoručoval téměř žádné tržby a objednávky.
Viděl jsem příležitost růstu.
Hodili se mi zkušenosti se SEO, PPC a optimalizace konverzního poměru, které jsem dále rozšířil.
Začal jsem pracovat s porovnávači zboží, emailingem a newslettery.
Výkon jjsem měřil v Google Analytics.
Podařilo se mi zajistit násobný růst Drogerie Xantea.cz a viděl jsem další příležitosti v expanzi na Slovensko (Novaks.sk), výkonnostní marketingem pro prodej elektra privátní značky s cílem maximalizace tržeb, příkladem byl krásný růst Nexon Pedi 5v1 (na Heuréce lze trend prodejů sledovat podle růstu recenzí od března 2015).
Z nuly (resp. malých čísel) jsem vybudoval e-commerce do milionů. A to v oboru, kde je průměrná cena zboží malá (cca 25 Kč) a bez brandového rozpočtu, čistě pomocí výkonnostního marketingu.
E-commerce jsem měl ve správě 3 roky. Zajímalo mě jak to funguje ve světě velkých značek a velkých čísel. Začátkem roku 2017 jsem se rozhodl posunout se dál.
Přidaná hodnota: zkušenosti se SEO, PPC, cenovými porovnávači a newslettery pro e-shop.
Naučil jsem se vyhodnocovat v Google Analytics a chápat výkon jednotlivých kanálů v kontextu výsledků celého e-shopu.
Chtěl jsem posunout a rozvíjet vlastní weby. Zapojil jsem weby do affiliate, kde inzerent platí provizi partnerům za objednávku (CPA model). Poznal parametry zvyšující konverzní míru webu.
Přidaná hodnota: poznal jsem základy optimalizace konverzního poměru a affiliate ze strany partnera
Zpracoval jsem regionální náborové weby pro Českou pojišťovnu, největší pojišťovnu na trhu.
Potřebovali na tyto weby rychle dostat na tyto weby návštěvníky, kteří hledají práci.
Nastavil jsem své první PPC kampaně ve vyhledávání. Následně jsem kampaně několik let optimalizoval, aby počet konverzí rostl (poptávka o práci v ČP) a cena za konverzi klesala.
Přidaná hodnota: zkušenosti s PPC od roku 2008.
Kamarád mi řekl: „Dej na svůj web reklamu a vyděláš. ”. Přišlo mi to jako nesmysl, ale vyzkoušel jsem to.
A opravdu! Návštěvníci klikali na reklamy a já vydělal drobné. Pochlubil jsem se rodičům. Smáli se: „Kolik jsi dnes vydělal? Dolar za týden? ” (příjmy byly v dolarech)
Začal jsem uvažovat: „Když udělám 10 webů, vydělají 10x tolik!” Nasekal jsem desítky webů. Potřeboval jsem na weby dostat návštěvníky! Začal jsem se zajímat o SEO.
Po maturitě bylo dost času. Testoval jsem praktiky SEO. Dostal jsem web na přední místa vyhledávačů (tehdy to bylo snadné, zejména v Seznamu). Počet návštěvníků brutálně rostl. Na weby chodili lidi z vyhledávačů a já na nich prodával reklamu. Na vysoké jsem díky tomu vydělal víc než značná část vyučujících.
Přidaná hodnota: zkušenosti se SEO od roku 2008.
Na začátku jsem tvořil webové stránky jen tak pro radost.
Zajímalo mě, kolik lidí na ty weby chodí.
Nejprve jsem sledoval návštěvnost přes Toplist. Později (2013) jsem začal používat Google Analytics.
Teď to vypadá jednoduše, ale není tomu tak.
Po cestě jsem narazil na slepé uličky a nezdary, které mne poučily a umožnily mi posunout se dál.